8 שנים אחרי: המתנדבים משחזרים את הפיגוע המחריד

    אסתי פלד 1 Comment on 8 שנים אחרי: המתנדבים משחזרים את הפיגוע המחריד

    8 שנים לפיגוע המחריד בהר נוף: הראשונים שהגיעו לזירה, מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן והפראמדיק יענקי ארליך שנפצע בעצמו בפיגוע, משחזרים את הרגעים הקשים אצל איתי גדסי ב"מהדורה המרכזית" | האזינו

    צילום: Revkin Fenton/FLASH90
    20:36
    20.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on נתניהו לח"כים החרדיים: "מטרת האופוזיציה – לסגור את ערוץ 14"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן פתח את השיחה: "אני שומע בקשר על אירוע, אני מבין שהוא משמעותי, אני אומר לילדים שבאתי לקחת למסדות, שייסעו באוטובוס. אני דוהר למקום ורואה שוטרים עם נשקים שלופים, הם לא היו במקום הנכון, הם עלו לאוטו שלי ולקחתי אותם".

    "ראיתי בכניסה שתי הרוגים, נכנסנו פנימה וראיתי את הדם זורם, היו שם שוטרים מכל הכיוונים, הם פרצו לבניין וחיפשו שהכל נקי. אני זוכר שפתאום היו צעקות "יש לו דופק", "יש לו דופק", האדם הזה אחרי זה ניצל באמת" הוסיף.

    יענקי ארליך, פראמדיק שנפצע בפיגוע בעת שניסה להציל חיים: "אני הגעתי ראשון לזירה, יש לי שיעור דף היומי קבוע באזור עם חובשים נוספים. הגעתי עם חובשים נוספים, ולא הבנו מה קורה שם. טיפלנו בפצוע אחד בחוץ, ונכנסנו פנימה לנסות להציל חיים".

    "הייתי בהרבה אירועים, אבל זה היה אחד מהקשים, בפרט כשאתה חלק מהמקום, זה קשה בפן האישי. אני הייתי באמצע לטפל בפצוע שחשבתי שאני יכול להציל אותו ואז המחבל קפץ החוצה וראה אותי, וירה בי. בנס זה לא פגע לי בראש, אבל כשקפצתי, נפצעתי קשה".

    "שהגיעו השוטרים הראשונים אני שכבתי על הרצפה, והיו חילופי אש משני הצדדים, אחד גרר אותי מקו האש".

    ואיך זה משפיע עליכם היום?

    דובי וייסנשטרן: "קשה לי עדיין לעבור שם במקום הפיגוע, יש מתנדבים שלא נכנסים לבית כנסת מאז, עומדים בחוץ לראות שאין מחבלים". ארליך: "אני עד היום לא נכנסתי לבית הכנסת הזה. אי אפשר לעבור את זה".

    השיחה המלאה:

    ,



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני זוכרת את אותו בוקר שנסעתי בהסעה לעבודה ושמעתי את החדשות הנוראיות, שהלב לא יכולה היה לשאת. הגעתי לגן נכנסתי לחדר הטיפולים ופשוט בכיתי. שנזכה בקרוב בחסד וברחמים לגאולה השלימה!